KAATSEN, IETS VOOR JOU?

Kaatsen iets voor jou?

Ben je op zoek naar een leuke sport? Kom dan samen met je vrienden naar de training van KV De Kolk. Hier leer je samen met je vrienden te spelen met een bal. Vind je het leuk om te gooien, vangen en rennen en ben je 6 jaar of ouder? Dan nodigen wij je graag uit om te komen kaatsen.

In de afgelopen jaren hebben jullie vast wel eens kennis gemaakt met het kaatsen. Jullie mochten al eens een voorproefje nemen tijdens de school gymles. Hou je er van om met een bal spelletjes te spelen, trucjes te leren en veel plezier te hebben? Kom dan naar de trainingen van KV de Kolk.

Melanie (trainster jongste jeugd):
Afgelopen jaar heb ik kaatsles gegeven aan de jongste kaatstalenten. We hebben veel plezier gemaakt. Door veel spelletjes en wedstrijdjes heb ik geprobeerd om de jongste talenten enthousiast te maken voor het kaatsen. Bij mooi weer ook eens met waterballonnen kaatsen, wedstrijdjes wie er het snelste is, het beste opgelet heeft en wie de bal het verste kan gooien, dat doen we allemaal tijdens de kaatslessen. Soms doen we ook wel eens een wedstrijdje en soms kun je daar zelfs een prijs mee winnen. Ik heb vorig jaar genoten van de talentjes en hoop jullie allemaal het komende jaar weer te zien op de trainingen. Je mag natuurlijk ook altijd je vriendjes of vriendinnetjes meenemen!

Melissa (trainster oudere jeugd):
Samen met Melanie heb ik afgelopen jaar met veel plezier de kaatstrainingen bij KV de Kolk verzorgd. Ik geef meestal de training aan de oudere jeugd. De training wordt vaak gestart met een spelvorm, dan gaan we over naar opslag en uitslag en we eindigen vaak met een wedstrijdje. Bij mij in de groep zit jeugd die vorig jaar voor het eerst kennis heeft gemaakt met de kaatssport maar ook jeugd die al meerdere jaren de trainingen volgen. Ik doe mijn best om de starters het kaatsen te leren en de meer ervaren jeugd technisch beter te maken. Afgelopen jaar zijn er door de jeugd bij ledenpartijen en bij federatiewedstrijden al prijzen en zelfs kransen gewonnen! Ik vind het super om zoveel kaatstalenten op woensdag met de kaatssport bezig te zien. Het geeft mij veel energie om de training met passie te geven en met de leden, en wie weet de toekomstige leden, alweer uit te kijken naar het komende kaatsjaar!

Lijkt het je leuk om te gaan kaatsen? Kom dan naar de trainingen, vanaf woensdag 20 april 2016 van 18:00 tot 19:00 uur.

Vragen?
Neem dan contact op met Herta Miedema